Postępy
0% ukończone
Potencjalne problemy wdrożeniowe, które dotyczą innych obszarów transformacji mogą występować również w przypadku wprowadzania projektów informatycznych. Ponieważ omawiane zmiany koncentrują się na danych i ich analizie, najczęściej występujące problemy z nimi związane będą dotyczyć obszarów specyficznych dla tego rodzaju transformacji. Główne problemy, z jakimi możemy się zetknąć dotyczą następujących obszarów:
- doświadczenie użytkownika:
- brak nowoczesnych technologii internetowych np. brak projektowania responsywnego;
- brak aplikacji mobilnych i zaangażowania społecznego,
- istniejące wytyczne dotyczące stylu i szablony interfejsu użytkownika są nieprzyjazne dla klienta;
- wydajność i dostępność:
- zbyt wiele integracji powoduje problemy z wydajnością i dostępnością serwisu np. bankowego,
- duża złożoność platformy wydłuża czas potrzebny na jej wdrożenie,
- brak wspólnych komponentów i struktur wielokrotnego użytku, brak możliwości ponownego wykorzystania i automatyzacji procesu migracji;
- rozwiązania niezgodne z ogólną strategią cyfrową:
- wdrażane rozwiązanie nie w pełni realizuje założenia wynikające z analizy wymagań i modelu docelowego (TO-BE),
- podczas implementacji nowych rozwiązań nie zostaną wdrożone funkcje, których brakowało we wcześniejszej wersji systemu;
- koszt utrzymania:
- wysokie koszty uzyskania licencji na oprogramowanie;
- wysokie koszty uzyskania wsparcia, ze względu na różnorodność produktów i technologii,
- zaprzestanie udzielania wsparcia dla starszych, wychodzących z użytku rozwiązań;
- koszt infrastruktury:
- produkt wymaga zaawansowanych konfiguracji serwerów,
- brakuje jednej oferty produktowej, która łączy różne funkcje w ogólnej przestrzeni cyfrowej,
- obecna platforma wymaga dedykowanej infrastruktury.