Postępy
0% ukończone

1. Określenie powodu transformacji:

  • konieczność spowodowana wymogami rynku, klientów, dostawców lub innymi czynnikami;
  • chęć przewodzenia rynkowi;
  • inne.

2. Określenie celu transformacji:

  • np. poprawa jednego lub kilku obszarów na podstawie diagnozy, np. skanu ADMA;
  • cel powinien być określony zgodnie z podejściem SMART (skonkretyzowany, mierzalny, ambitny, realistyczny, terminowy).

3. Uszczegółowienie działań do podjęcia:

  • zapewnienie zasobów (w tym infrastruktury i zasobów ludzkich) – zapewnienie odpowiednich szkoleń;
  • zapewnienie procesów zarządczych;
  • zapewnienie gotowości organizacyjnej;
  • określenie wskaźników i mierników do oceny transformacji.

4. Opracowanie planu transformacji:

  • określenie kamieni milowych;
  • zdefiniowanie ryzyk i zagrożeń;
  • ustalenie możliwych scenariuszy;
  • przygotowanie harmonogramu transformacji;
  • ustalenie sposobu monitorowania postępu.
Skip to content