Term: Komputerowo wspomagane sterowanie jakością [CAQ]
(ang. Computer Aided Quality)
Komputerowe systemy, które zazwyczaj oferują dostęp wielostanowiskowy i wielopoziomowy, mogą służyć do:
- zbierania, gromadzenia i przetwarzania informacji,
- mapowania, wizualizacji, planowania i analizy procesów,
- statystycznej kontroli procesów,
- nadzoru nad dokumentacją w postaci m.in. możliwości śledzenia zmian, opiniowania, kontroli dostępu i przetwarzania,
- planowania, śledzenia postępów zadań, zasobów i czasów pracy,
- nadzoru nad niezgodnościami i reklamacjami wraz z działaniami korygującymi,
- monitorowania i planowania dostaw, stanów magazynowych, logistyki,
- oceny dostawców i podwykonawców,
- zarządzania pomiarami w tym gotowych produktów, wyposażenia produkcyjnego, narzędzi i sprawdzianów,
- zarządzania ryzykiem,
- wsparcia i utrzymania procesów certyfikacji zarządzania jakością, bezpieczeństwem i higieną pracy oraz środowiskiem.