Term: Rejestr produktu

(ang. backlog)

Pojęcie używane w metodyce scrum/agile. Backlog to lista nowych funkcji, zmian w istniejących funkcjach, poprawek błędów, zmian w infrastrukturze lub innych działań, które zespół może wykonać w celu osiągnięcia określonego wyniku. Zarządza nim product owner, jednakże nie jest jedyną osobą mającą na niego wpływ.

Rejestr produktu jest jedynym źródłem zadań, nad którymi pracuje zespół. Innymi słowy, nie zostanie zrobione nic, co nie znajduje się w backlogu. I odwrotnie, obecność elementu w backlogu nie gwarantuje, że zostanie on zrealizowany. Stanowi raczej opcję, jaką zespół ma do osiągnięcia określonego wyniku, niż zobowiązanie.

Modyfikacja backlogu jest z założenia szybka i niskokosztowa. Ma mieć miejsce za każdym razem, gdy zidentyfikowane zostają zadania, które bezpośrednio prowadzą do realizacji celu (dodanie), lub istniejące elementy nie prowadzą do realizacji celu (modyfikacja, usunięcie).

Synonimy hasła:
Backlog
Kategoria hasła:
« Wróć do Słownika