Term: Innowacja modelu biznesowego

Jest taką transformacją modelu biznesowego przedsiębiorstwa, która obejmuje co najmniej dwa spośród czterech kluczowych elementów modelu biznesowego schematu „kto-co-jak-dlaczego” .

Celem innowacji modelu biznesowego jest skuteczniejsze tworzenie wartości dla klientów oraz uzyskiwanie wartości dla przedsiębiorstwa. Ważne jest zwrócenie uwagi na tworzenie wartości dla firmy, bo obecnie większość osób transformujących modele biznesowe radzi sobie z tworzeniem propozycji wartości dla klientów, natomiast napotyka na trudności w skutecznym tworzeniu strumienia zysku.

Wyzwaniem, jakie stoi przed osobami, które chcą tworzyć innowacyjne modele biznesowe, jest wyjście poza sposób myślenia dominujący w branży lub wewnątrz przedsiębiorstwa. Nowe rozwiązania można znaleźć dzięki krytycznej analizie funkcjonujących modeli albo dzięki przełamywaniu tradycyjnych przekonań. Można też sięgnąć po modele biznesowe spoza własnej branży i dokonać ich twórczej adaptacji.

Kategoria hasła:
« Wróć do Słownika