Przedstawiciele każdego działu przedsiębiorstwa: księgowości, marketingu, HR, sprzedaży, zakupów, rozwojowych oraz produkcyjnych, powinni określić swoje potrzeby oraz ograniczenia, jakim można zaradzić przez zmiany i poszerzenie kompetencji technicznych pracowników.
Po zdecydowaniu, jakie umiejętności mogą usprawnić pracę poszczególnych działów, należy skupić się na wprowadzeniu do strategii rozwojowej szkoleń niezbędnych do ich wdrożenia i obsługi.
Firmy z sektora MŚP również mogą podążać tą ścieżką, jednak ze względu na ograniczenia związane z wielkością i dostępnym budżetem, skala przedsięwzięć szkoleniowych bywa znacznie ograniczona. Dobrą praktyką jest wysłanie kadry kierowniczej na kurs z nowego narzędzia lub systemu, np. zaktualizowanego w 2015 roku systemu zarządzania jakością ISO 9001. Po ukończeniu szkolenia, które ze względu na mniejszą liczbę uczestników było tańsze niż przeszkolenie całej kadry zaangażowanej w prowadzenie systemu, management średniego szczebla może we własnym zakresie przeszkolić podległych im pracowników, dodatkowo skupiając się na zagadnieniach dotyczących ich komórki lub wydziału oraz budując lepsze relacje ze współpracownikami.